Σάββατο 6 Ιουνίου 2009

•Ηλεκτροκίνητο όχημα με κυψέλη καυσίμου-υδρογόνου από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο

Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο συμμετείχε για πρώτη φορά στον Πανευρωπαϊκό διαγωνισμό Shell Eco Marathon 2009 στην κατηγορία Prototype με το όχημα «Προμηθέας».
Ο διαγωνισμός Shell Eco-Marathon 2009, πραγματοποιήθηκε στην πίστα Eurospeedway Lausitz, στην Γερμανία στις 7-9 Μαΐου 2009.

Η διοργάνωση
Ο διαγωνισμός Shell Eco-Marathon λαμβάνει χώρα στην Ευρώπη εδώ και 25 χρόνια και καλεί νέους επιστήμονες να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν οχήματα με στόχο λιγότερη κατανάλωση ενέργειας και μικρότερη εκπομπή CO2.


Στην φετινή διοργάνωση έλαβαν μέρος 2.725 μαθητές και καθηγητές, σε 188 ομάδες από 28 διαφορετικές χώρες. Νέες συμμετοχές υπήρξαν από την Κίνα, το Λουξεμβούργο, το Πακιστάν και την Ταϊλάνδη. Συνολικά παρουσιάστηκαν 176 οχήματα, εκ των οποίων 130 στην κατηγορία Prototypes και 46 στην κατηγορία Urban Concept.
Η διοργάνωση τελούσε υπό την αιγίδα του Προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής José Manuel Barroso και της Υπουργού Παιδείας και Έρευνας της Γερμανίας Dr. Anette Shavan





Το όχημα «Προμηθέας»

H ανάπτυξη του ερευνητικού οχήματος εξοικονόμησης ενέργειας «Προμηθέας» προήλθε από πρωτοβουλία πέντε τελειόφοιτων σπουδαστών της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Ε.Μ.Π. υπό την επίβλεψη του καθηγητή Α. Κλαδά.
Το εγχείρημα έγινε στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του Τομέα Ηλεκτρικής Ισχύος και του Εργαστηρίου Ηλεκτρικών Μηχανών και Ηλεκτρονικών Ισχύος του ΕΜΠ.
Η ομάδα του ΕΜΠ κατάφερε να κατασκευάσει το σύνολο των υποσυστημάτων ηλεκτρικής κίνησης (κινητήρας μονίμων μαγνητών, αντιστροφέας και συστήματα ελέγχου) και να επιτύχει τις προϋποθέσεις επίδοσης και μειωμένης κατανάλωσης υδρογόνου για συμμετοχή στο διαγωνισμό. Το πλαίσιο του αμαξώματος, το οποίο διαμορφώθηκε κατάλληλα, διατέθηκε από το 2ο Γυμνάσιο Χίου, το οποίο είχε λάβει μέρος στον περσινό διαγωνισμό.

Η Κινητήρια ηλεκτρική μηχανή

Η κινητήρια ηλεκτρική μηχανή που κατασκευάστηκε είναι σύγχρονος τριφασικός 10πολικός κινητήρας μονίμων μαγνητών, 32V/12A, κατάλληλος για έδραση εντός του τροχού (in wheel motor), με ελάχιστες απώλειες μετάδοσης της ισχύος. Η μέγιστη ισχύς του κινητήρα είναι 600 W στις 325 Σ.Α.Λ. με μέγιστη ροπή 17,6 Νm . Η αποδιδόμενη ισχύς κατά την επιτάχυνση είναι 350 Watt, ενώ η ισχύς σε πορεία με ταχύτητα 30 km/h είναι 160 Watt.
Η μέγιστη ταχύτητα του οχήματος είναι 50 χμ/ώρα με αυτονομία 1100km ανά ισοδύναμο λίτρο καυσίμου υδρογόνου.
H συγκεκριμένη ερευνητική προσπάθεια, ανέδειξε την δυνατότητα κατασκευής πρωτοποριακού, ελληνικής κατασκευής συστήματος ηλεκτρικής κίνησης για ένα πρότυπο όχημα με τροφοδότηση από κυψέλη υδρογόνου.
Δείτε επίσης την ιστοσελίδα: http://www.ntua.kk5.org/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου